سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 97/1/16 | 9:49 صبح | نویسنده : نداحقانی شمامی
  •  خوشرو: اشغالگری های اسرائیل منشاء تمامی چالش های خاورمیانه است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی را منشاء تمامی چالش های منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت که به منظور بررسی مسائل خاورمیانه و فلسطین برگزار شد با اشاره به وضعیت کنونی این منطقه گفت: اشغالگری مرکز اصلی تمام مباحث بین المللی در خاورمیانه است اما آمریکا با سرزنش همه به جز رژیم اشغالگر قدس، به جای حل مساله، می کوشد تا صورت آن را پاک کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: رژیم صهیونیستی از سال 1948 دستکم 14 بار به کشورهای منطقه تجاوز کرده و با ادامه خودداری از پیوستن به پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای و کنوانسیون های عدم اشاعه سلاح های شیمیایی و بیولوژیک، تمامی سازوکارهای بین المللی حاکم بر نظام عدم اشاعه را به استهزا گرفته است.

خوشرو با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی تنها مانع تشکیل یک منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه است، سلاح های اتمی در اختیار این رژیم را جدی ترین تهدید علیه تمامی کشورهای منطقه و  رسیدگی به این موضوع را مهمترین وظیفه شورای امنیت دانست.

خوشرو در رابطه با تراژدی «خان شیخون» سوریه نیز گفت: این حمله در حالی اتفاق افتاد که گروه های تروریست جبهه النصره و داعش همچنان به سلاح های شیمایی دسترسی دارند و طبق تایید سازمان ملل متحد، سوریه سلاح های شیمیایی خود را نابود کرده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: حمله آمریکا به سوریه که بدون هیچ تحقیق مستقل و یا تحت نظر سازمان ملل متحد صورت گرفت، مصداق بارز تجاوز علیه یک عضو سازمان ملل و نقض آشکار منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است.

خوشرو این اقدام آمریکا را پیام روشنی به تروریست ها دانست که به آن ها می گوید جنایاتی نظیر آن چه را که در چهار آوریل انجام داده اند را تکرار کنند و با این اقدامات خصمانه، از آمریکا جایزه بگیرند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با ذکر اینکه جهان به ویژه منطقه خاورمیانه هنوز از تبعات ناشی از اقدامات یک جانبه نظامی بر پایه اتهامات ساختگی خلاص نشده است، اقدامات سال 2003 آمریکا در خاورمیانه را منشاء پیدایش داعش دانست که ثمری جز بی ثباتی و تروریست پروری به بار نیاورده است.

 






  • paper | خرید بک لینک رایگان | رپورتاژ سایت
  • رپرتاژآگهی | خرید بک لینک